fredag den 27. september 2013

Tunesisk hækling i stor skala!

I går aftes, da jeg havde workshop, var der flere, som havde lyst til at prøve kræfter med tunesisk hækling i Zpagetti. Lone gik frisk i gang med en løber, og jeg synes det blev så fedt, at jeg også fik blod på tanden - selvom jeg havde lovet mig selv ikke at gå i gang med flere projekter inden mit babytæppe nr. 3 er færdigt (meget mere om det meget snart).

Jeg er ikke kommet så langt endnu, for det er lidt en kraftanstrengelse at hakke med Zpagetti. Men det er nemt. Det vil gerne rulle lidt forneden, og det skal jeg have fundet en løsning på. Men ellers er jeg overbevist om at det bliver et hit!

Jeg har her brugt Zpagetti i farven muldvarp og lys turkis samt en hakkenål i str. 14.

Jeg har for øvrigt opdaget en måde at lave en super pæn tunesisk venstre kant på, hvilket godt kan drille lidt - især ved farveskift. Jeg vender snarest tilbage med en 'gør-det-selv'.


En anden mulighed at bruge RibbonXL eller Thick&Quick - til eks. sofapuder. Her er brugt RibbonXL i mørk og mellemgrå melange (1 ngl .af hver farve rækker til både for- og bagstykke på en pude i str. 45x45) og en hakkenål i bambus str. 12. Nålen har jeg desværre lige solgt den sidste af, men den kommer igen midt i næste uge.

Go' weekend til jer alle :)

8 kommentarer:

  1. Super fed farvekombination! :D Er snart nødt til at shoppe zpagetti garn hos dig igen - Og ikke mindst prøve det nye med tunesisk hækling. :)

    SvarSlet
  2. Du er simpelthen altid så inspirerende...uha du frister med de lækre farver :-)

    SvarSlet
  3. Det ser lækkert ud, hmm en hakkenål.. er den 'bare' længere?

    SvarSlet
  4. Det er altså super lækkert. Har endnu ikke selv ture kaste mig ud i hverken tunesisk hækling eller at hækle i "stof garn", Men nu har jeg købt hus, og der er helt sikkert nogle ting der ville være fine at hækle både i tunesisk hækling og "stof garn". Jeg glæder mig til at kaste mig ud i det. :-)

    SvarSlet
  5. Glæder mig til en guide i en pæn venstrekant - håber den kommer snart! :-)

    SvarSlet
  6. Jeg har læst, at man kan bruge en større nål i enderne for at undgå, at det ruller og/eller afslutte med at lave fm i første og sidste i række, men aner ikke om set virker :)

    SvarSlet
  7. Hvornår kommer guiden på en pæn venstre kant? Jeg er nemlig lost!!! Både ved farveskift og bare med en farve. Synes min venstrekant er så grim!

    SvarSlet